miercuri, 18 mai 2022

JORGE LUIS BORGES: SIMPLITATE

 Pentru Haydee Lange

Se deschide poarta dinspre grădină

cu docilitatea paginii

pe care-o dăruire statornică o cercetează,

iar înăuntru privirile

nu mai simt nevoia să se ațintească pe obiectele

ce s-au întipărit adânc în amintire.

Cunosc obiceiurile și sufletele 

și graiul de aluzii

pe care oamenii ce-și duc viața împreună îl urzesc.

Nu am nevoie să vorbesc

și să mă împăunez  cu hrisoave ticluite:

mă cunosc prea bine cei ce mă-nconjoară,

îmi știu neliniștile și slăbiciunea.

Asta înseamnă să dobândești darul cel mai de preț

pe care, poate, ni-l va da Cel de Sus:

nu laude deșarte, nici lauri de victorii,

ci pur și simplu îngăduința 

de-a face parte din Realitatea necontestată,

asemenea pietrelor și copacilor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O ELEGIE

  Scriu adică strâng firmituri de la cina cea de taină COSTEL ZĂGAN, POEME POLIȚISTE