duminică, 5 decembrie 2021

DIN MOLDOVA MEA NATALĂ: CEA SĂRACĂ ȘI NESPUS DE BOGATĂ

 COLINDE DIN JUDEȚUL BOTOȘANI:

Când era Isus pe cruce,

A strigat cu glasul dulce,

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor.

A strigat că-i este sete,

I-au dat apă pe-ndelete,

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor.

Fiere amară și oțet,

I-a fost băutura tot,

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor.

Și în trei ceasuri de vreme,

Soarele n-a dat vedere,

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor.

Lună, stele s-au ascuns,

Și cu jale au tot plâns,

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor.

Cu cunună grea de spini,

Stă pe cruce-ntre străini.

Din Fiul lui Dumnezeu,

Curge sângele mereu.

Din cap, mâini și picioare,

Curgea sângele la vale.

Iară El pe cruce stând,

A strigat cu glasul blând:

O, voi, voi, rănile mele,

Tare mă dor!


SĂRACA ȚARĂ DE SUS

* 1000 DE POEZII POPULARE DIN JUDEȚUL BOTOȘANI, 2008



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O ELEGIE

  Scriu adică strâng firmituri de la cina cea de taină COSTEL ZĂGAN, POEME POLIȚISTE